NavigatieNavigatie

Hoera Vakantie Vakantie Frankrijk mijn vakantie Grandios Rita Bedankt

Hoera Vakantie
08 Sep 2009
Nou DaniŽl en ik hebben een berg genoten, wat een mooie bosrijke prachtige omgeving Chaam.
Na alle voorpret van regelen, plannen, organiseren en kleine multifunctionele spulletjes kopen waren we er klaar voor.
Dinsdag 11 augustus zijn we bepakt op de fiets vertrokken, richting Krimpen a/d IJssel daar hebben we de Fast Ferry naar Dordrecht
genomen. Daar naar het Kop van het Land gefietst en het pondje naar Werkendam genomen. Wel erg mooi onderweg en warm het schoot niet erg op vanwege de bepakking. Een kunst apart hoor het inpakken op de fiets en best wel zwaar als je alles meesleept en geen conditie heb.
Nog twee dagen in Oosterhout gekampeerd, alles weer opgeladen nu had ik het door hoe het moest. Richting Chaam heel mooie route door landerijen en ja, ja alweer bossen.
Daar kwamen we mooie klimbomen tegen voor DaniŽl even tussendoor dat kan allemaal als je lekker vakantie heb.
Op de SVR camping de Monnikenhof aangekomen stond er een leuke kleine caravan voor ons klaar met alles erop en aan. Lux hoor. Het mooie van de familie die de camping runde was, dat ze iedere dag even goedendag kwamen zeggen en dat ze vertelden dat ze het erg fijn vinden om hun camping met allen wilden delen die er gebruik van wilden maken. De toiletten en de wasruimten waren iedere keer weer lekker schoon en fris. We mochten tegen een kleine vergoeding eieren en courgettes pakken. Op de camping was een jeu de boulles baan, zwembad, trampoline en een grote rustige ruimte met boeken en spellen en meubels om weg te dromen. Voor lamaís hoeven we ook niet buiten Europa die kwamen we daar in de buurt nog tegen en veel koeien en paarden.
We zijn na een dag lekker de bossen ingegaan en nog naar Merelse-Dreef in BelgiŽ daar troffen we in de kerk twee geldkluisjes aan om geld in te doen. Dat vind ik altijd erg de bewustwording dat er zelfs geen respect meer is voor de kerk. Daar was ook een bedevaartplaats met bronwater en een stuk bos met veel beelden en prachtige bomen. We zijn nog een dagje naar Baarle Nasau geweest dat was voor ons heel bijzonder om aan de ene kant van de straat in Nederland te zitten en een paar meter verder in BelgiŽ. Nog een dagje naar Breda geweest precies met die hitte afgelopen donderdag hebben we verkoeling gezocht door een ritje met de boemeltrein en daarna naar de bioscoop. Al met al een prachtige geslaagde fietsvakantie gehad en DaniŽl heeft het prima naar zijn zin gehad. De terugweg zijn we bij Breda op de trein gestapt met de fietsen en daar konden we niet richting Dordrecht door NS werkzaamheden dus via Den Bosch, Utrecht thuis gekomen ja,ja zo kom je nog eens ergens met de fiets.

Met de vriendelijke groeten en hartelijk bedankt voor het mogelijk maken van onze vakantie.

Groetjes DaniŽl 12 jaar en zijn moeder Bea van Raemdonck

Vakantie Frankrijk
02 Sep 2009
Het was spannend wat ons in Frankrijk te wachten stond. Maar het was al een gerustelling, dat we de sleutels zouden ophalen bij de Nedelandse eigenaar die er zelf dan ook zou zijn.

We hadden een auto gehuurd en kwamen zonder problemen 5 uur later in Chaillon aan (departement Meuse) niet zover van Metz en Verdun. Chaillon is een echt boerendorpje, waar, toen we aankwamen de buren druk in de weer waren met het uitrijden van de mest!

Verder was de ontvangst allerhartelijkst en we hoefden geen woord Frans te praten.

De grootste verrassing wat 'Ellorado' zelf. De blokhutten die genoemd worden bevinden zich in een wat grote schuur van wat de boerderij was. Je hebt dus geen uitzicht naar buiten maar dat wordt wel goedgemaakt door de geweldige ruimten waar je over beschikt en er hoort ook een grasveld en een overdekte barbecue plaats bij. Je hebt alle ruimte en helemaal vrij, want alle families waren er niet.

Je hebt wel een auto nodig, want de dichtsbijzijnde supermarkt is in een stadje 10 kilometer verderop. Er is wel een kerk, die ieder half uur de tijd aangeeft maar een bakker is er niet.

Prachtig is het Lac de Madine op 5 kilometer afstand, waar je lekker kunt zwemmen en zonnebaden, ook onder heerlijke schaduwbomen; alles erg proper met goede sanitaire voorzieningen. Mooie bosrijke omgeving om te wandelen en te fietsen. (Al is het soms behoorlijk klimmen!)

Verder alle steden in de buurt. Verdun, Commercy, Toul, Nancy, Pont a Mousson, Metz zijn zeer de moeite waard om te bezichtigen.

Kortom we hebben een heerlijke week gehad en kunnen iedereen het adres aanraden.

mijn vakantie
01 Sep 2009
hallo ik ben rashid

ik ben 2 weken op vakantie geweest. de dingen die ik heb gedaan heb ik er van genoten. Vorig jaar ben ik ook bij jullie geweest en had ik er ook naar mijn zin. dit jaar vond ik het erg leuk. ik vind het wel jammer dat ik geen foto heb gemaakt.

en ik bedank jullie voor mijn fijne vakantie die ik gehad heb.

Grandios Rita Bedankt
22 Jul 2009
Rotterdam 22-juli- 2009

Hallo Rita

Ik wilde langs deze weg nog bedanken voor de heerlijke week vacantie in een caravan bij een boer in Chaam. Wat gast vrij is dat gezin. Ook hun kinderen waren erg behulpzaam als ma of pa er niet in de buurt waren. Er was wat groente, fruit of eieren voor een klein bedrag. Dit stond uitgestald, zelf pakken en geld in een pot doen.
Er is voor kinderen speel gelegenheid genoeg. Ook is er een groot kinder zwembad, trampoline, schommels, zandbak.
Ook kwam Laura en Martin nog wel eens een praatje maken.

Ook het sanitaire was netjes en elke dag goed onderhouden. Arparte wc voor m/vr, douch,jes en een wascabine voor
mannen om te scheren of de kinderen te wassen

De omgeving vond ik heel mooi en rust gevend. Veel op de fiets weggeweest, En zo zag ik op 12/15 min fietsen een gr buitenbad
van de camping.

Ik heb van Zondag tot Vrijdag mijn afstanden steeds groter gemaakt. En zat dan op Vrijdag in Turnhout, via Baarle nassau, Baarle-hartog, schaarluine, provincie Antwerpen-Turhout.
Maar ook Ulverhout, Breda en Meerle waren mooi met hun stilte gebied.

Bedankt Rita voor je goede werk. Waardoor ik na 15 jaar er nu een weekje uit kon. Zal er nog lang van genieten. Omdat ik nu weet dat ook een ander nu voor mij klaar stond met zo'n mooi gebaar.